VOOR WIE? WAAR? INSCHRIJVEN SPONSORING CONTACT LINKS
Café0182 //// Door organisatorische redenen gaan de eerst volgende sessies niet door. ////

Café

0182

internetwerkcafé


Welkom bij internetwerkcafé Café0182 / Ontmoetingsplek / kennisplek / 5x / GRATIS / Social 3.0 / e-commerce / e-mail / LinkedIn / Presentaties / Voor wie? / Netwerk / regio Gouda en omgeving / SEA / Social Media / Twitter / Social Media / Web Strategie / Adwords / Usability / Search


Internetwerkcafé Café0182 draait op vrijwillige samenwerking / sponsoring van de volgende bedrijven:
WS-Consultancy (Web Strategie) / 3MegaWatt Grafisch ontwerpers
@3MW_ontwerp (concept/grafish ontwerp/website) /
Chris Bellekom (Teksten) / @Pepijnvds (Social Media)

 

           


Adwords door Roy Smit
Usability Sessie

Op 22 maart zal Christien Booij-Steutel een presentatie over Usability verzorgen.

Bij veel projecten een ondergewaardeerd onderwerp.
Hoe gebruiksvriendelijk is nu eigenlijk uw website?

Bij Usability komt meer kijken dan alleen een goede click structuur of een goed doorloopschema.

Christien Booij-Steutel werkt al jaren aan tal van projecten om interactieve communicatie een juist gezicht te geven waarbij de gebruiker centraal staat.

In deze sessie zal Christien ingaan op do's en don't en de eigenschappen van een functionele aanpak van Usability in alle lagen van de interactieve communicatie. Voor zowel nieuwe als bestaande websites.



Adwords door Roy Smit
Adwords Sessie

Een Google Adwords campagne is met behulp van de vriendelijke webbased opzet van Google eenvoudig op te zetten en te beheren. Google geeft er nog € 50,- bij cadeau ook!

Maar hoe maak je nu optimaal gebruik van je advertentie budget, hoe schrijf je de best converterende advertentie tekst en hoe haal je de optimale ROI uit je dagbudget?

Roy Smit is als gecertificeerd Google Adwords specialist al enkele jaren bezig de boven gestelde vragen te optimaliseren voor elke campagne.
Als trainer leidt hij website eigenaren op een Adwords campagne succesvol te maken.

In zijn presentatie zal hij toelichten wat wel en wat niet te doen. Opletten dus want dat wordt geld verdienen na deze avond!



Social Media door Martijn Ros
Martijn Ros

Social Media is hot! Martijn Ros werkt al gedurende zijn studie aan grote projecten op opdrachten voor Philips, Beijersdorf, FOX en Bol.com. Inmiddels is hij zijn eigen bedrijf, Bureau Brandmerck, gestart waarmee hij Social Media campagnes op zet.
Martijn vertelde over de vele mogelijkheden die Social Media biedt om in contact te komen met de gebruikers van jou producten of diensten. Daarbij is het belangrijk goed en tijdig te communiceren. Met tal van voorbeelden gaf Martijn een goed inzicht in de kansen van Social Media aan de groep toehoorders.



Profiel benadering door Berny Boer
BernyBoer
Als Internet Marketing met zijn eigen bedrijf Web Strategie Consultancy gaf Berny een presentatie over profilering op internet.
Het oude doelgroep segmenteren is niet meer de juist manier om de boodschap in te kleuren voor bedrijven. Met het voorbeeld van ‘Sex in the City’ zouden alle 4 de vrouwen in hetzelfde segment passen, single, goede baan, 30+ en stadsmensen. Echter wanneer je nader kijkt zijn ze totaal verschillend emotioneel, rationeel, gevoelig of trendy? En hoe spreek je nu juist een trendy persoon aan, of een rationeel persoon?

Door profilering door te voeren in bij interactieve communicatie is het mogelijk je gebruikers in kaart te brengen. En hier nuttig gebruik van te maken.



Marketing voor Vrouwen door Marianne van Leeuwen
Marianne van Leeuwen

Marketing gericht op vrouwen?
Anno nu verdient een groot deel van de vrouwen in Nederland haar eigen salaris en besteed dit ook als zodanig. Daarnaast zijn vrouwen in veel gevallen beslissers wanneer het gaat om het besteden van een gezamenlijk inkomen.
Berekend is dat meer dan 90% van de totale bestedingen worden (mee)besloten door vrouwen.  
Door wie worden al die producten bedacht uit gewerkt en van een campagne voorzien? Voor het overgrote deel door mannen!
Marianne van Leeuwen, eigenaar van Sisteract, ging uitgebreid in op wat doen met dit verschil aan interpretatie.



Twitteraar van het jaar door Hans Doderer
Hans Doderer

Hans Doderer heeft als eigenaar van ‘De Groep’ een rapport gemaakt hoe voor de gemeenteraad verkiezeningen Twitter in te zetten als media.
Het rapport ging naar de 50 grootste gemeenten in Nederland. Iedereen vond het een prima voorstel maar deed er niets mee!?
Om twitter aanzien te geven bedacht hij met een webbouwer, de
Twitteraar van het jaar verkiezing voor de grap. Hoe dit uit de hand liep vertelde hij in een enerverende sessie. Van een eenvoudige website tot een prijsuitreiking in Carré met Marco Borsato in het SBS6 journaal.


Over de mogelijkheden tot communiceren via twitter.



Pull Marketing door Bram Alkema
Bram Alkema

Bram Alkema over verandering van marketing wordt als marketing strateeg wel gezien als de Seth Godin van de lage landen. Niet alleen door zijn voorkomen, maar vooral ook door mijn ideeën over Marketing. De laatste jaren is er een sterke verschuiving van Push naar Pull marketing ontstaan, met zijn presentatie en gesprek met de aanwezige ging Bram in gesprek over hoe een marketing verhaal te hypen bij een groep kopers. Met het belang van de S-curve gaf hij uitleg over hoe een positie op een markt moest worden ingenomen. Veel van de aanhoorders bleven nog tot lang na de afloop in discussie met Bram over het vakgebeid en de mogelijkheden.